perjantai 3. kesäkuuta 2011

Jo joutui armas aika

TODISTUS
Anniina P. 31 vuotta
4. vuosiaste (aloittanut 2007)

HOJKSin (Hevosen Omistamisen Järjestämistä Koskeva Suunnitelma) mukaisesti jokainen arvosana on arvioitu mukautetusti ja täydennetty sanallisella arvioinnilla.

Käytös ................8
Vaikeuksia pitää hevosasiat poissa muilta elämän osa-alueilta. Keskittymiskyky parantunut, mutta vaatii harjoitusta. Hevosen käytös lapsen ja sen vaunujen läsnäollessa moitteetonta.

Huolellisuus.................. 9
Onnistunut pitämään hevosen tavarat kohtalaisessa järjestyksessä niin tallilla kuin kotona ulkovarastossa.

Äidinkieli ..............8
Vaikeuksia pysyä hiljaa opetuksen aikana. Kirjallinen ilmaisu vastaa tavoitteita.

Matematiikka ................7
Osa-alueita geometria ja talousmatematiikka. Hahmottaa, että suora ei ole kaareva. Ymmärtää tulojen ja menojen välisen tasapainon merkityksen. Tarvitsee harjoitusta teorian soeltamisessa käytäntöön.

Fysiikka ...........9
Ymmärtää painovoiman ja tasapainon merkityksen ratsastuksessa. Hallitsee voiman, liikemäärän ja kiihtyvyyden.

Kemia ............6
Ei täysin vastaa tavoitteita, sillä turvautuu jatkuvasti muiden apuun hevosen rehujen, kuten kalsiumin ja fosforin suhteita laskettaessa. Siirretään seuraavalle vuosiasteelle ehdoin, jotka suoritetaan perehtymällä teokseen Anneli Lillkvist: Ruokinnalla tuloksiin.

Biologia............. 8
Perhesuunnittelun kurssi. Tietää, miten hevoset lisääntyvät. Tietää, miten ihmiset lisääntyvät. Osaa ottaa vastuun lisääntymisestä (ihmisten).

Maantiede .............9
Muuttanut hevosen vuoden aikana talliin, jossa erinomaiset maastot liikuttaa hevosta monipuolisesti. Maantieteellisesti hevonen myös asuu lähempänä omistajan kotia. Harrastuksen vaikutus ympäristöön huomioitu.

Historia............ 10
Eletty elämä huomioitu sekä hevosen että omistajan aikatuluja suunniteltaessa.

Yhteiskuntaoppi............. 9
Ymmärtää tallin säännöt, yhteisten sääntöjen merkityksen ja toimii niiden mukaisesti.

Uskonto............. 10
”Aurinkokin paistaa, vaikkei sitä näy”.

Filosofia .............10
”Aurinkokin paistaa, vaikkei sitä näy”

Psykologia............... 9
Ymmärtää hevosen omistajan hyvinvoinnin merkityksen talliympäristössä. Hevosten kanssa toimiessa osaa ottaa huomioon, että siinä on kysymys myös ihmisten kanssa toimimisesta. Itsenäistynyt kuluneen vuoden aikana.

Kuvaamataito.......... 7
Joskus oppilaan päässä (omasta suorituksesta) syntyneet kuvat eivät täysin vastaa sitä todellisuutta, millaisina ne näyttäytyvät muille. Vaatii harjoitusta. Hyvästä mielikuvituksesta toki apua.

Musiikki ...........9
”Aurinkokin paistaa, vaikkei sitä näy” (Eppu Normaali: Näinhän täällä käy) 
Hevonen on tottunut maastolenkillä laulavaan ratsastajaan.

Terveystieto ..............7
Yrittänyt pitää hyvää huolta niin hevosestaan kuin itsestäänkin. Hevonen säännöllisesti rokotettu, raspattu, madotettu ja hoidettu. Omistajan olisi syötävä vitamiininsa ja varattava hammaslääkäri. Ei riitä, että tietää, että pitäisi.

Liikunta........... 8
Hevosen liikunta säännöllistä ja monipuolista. Omistajan pitäisi löytää aikaa myös muunlaiseen liikuntaan. Jaksaa kantaa kevyesti rehu- ja porkkanasäkit.

Hevosenhoidon ohjaus............ 9
Osaa sekä pyytää että vastaanottaa apua.

Käsityö.............. 10
Korjaa riimut, rakentaa laitumet, solmii solmut, huolehtii varusteiden puhtaudesta. Vastaa tavoitteita.

Kotitalous ...............10 
Osaa laittaa ruokaa ja muistaa ottaa huomioon hevosen rehujen turpoamisajan ajankäytön suunnittelussa. Vastaa tavoitteita.

Siirretään/Jää 5. vuosiasteelle.

Suositellaan mahdollisimman pian osallistumaan oppilaitoksen ulkopuolisista kursseista seuraaville:
BE- ajolupa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Aihetta sivuten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...